UNIKL MIAT



Assalamualaikum :)

UNIKL MIAT atau name panjang Universiti Kuala Lumpur Malaysian Institute Of Aviation Technology . Fuhh ! Panjang betol name u ni . Beberape hari lepas , aku dapat panggilan pegi interview kat mara untuk program Dip. of Engineering Technology In Aeroplane Maintenance . Dengan sepantas kilatnye aku pon search la pasal u ni . Hasil dari search aku , dapat jugak aku jenguk u ni walaupon tak penah jejakkan kaki . Terima kasih Mr. Google :)

Gambar depan UNIKL MIAT

Mase aku jenguk-jenguk u ni , aku tengok u ni memamg ditubuhkan untuk mengajar pasal bende-bende yang bole terbang (helikopter,kapal terbang dll) . Aku pon berangan la kejap kan . Mane la tahu aku pas interview nanti . Aku belajar kat sini . Then , bile da graduate nanti bole keje kat airport . Hehe . Tak dapat jadi pilot , dapat merasa pegang enjin kapal terbang pon jadilah . Search punye search , aku jumpe jugak bende yang aku cari .


 Program Content untuk 3 tahun

Seperti yang korang tahu . Diploma memang 3 tahun . 1 tahun 2 semester . Sekali tengok , macam nak pitam aku -,- . Banyak gile yang budak-budak u ni belajar . Aku kat UTP pon tak belajar sebanyak tu . Memang budak-budak u ni lagi pandai dari UTP . Fuhh ! Tersentap aku . Fikir 2 3 kali aku nak masuk u ni . Kat UTP yang amik 4 subjek tu pon macam nak tertonggeng da . Lagikan 8 subjek . Tapi bak kate orang , "usaha tangga kejayaan" . Tak nak dah fikir pasal subjek . Kompem takut nak masuk sebab takut tak bole bawak dengan subjek die yang menggunung tu .

Hangar

Biase la . Da kate pon tempat belajar pasal kapal terbang . Mesti la bermain dengan kapal terbang . Hehe . Tengok tu . Fuhh ! Dapat pegang enjin kapal terbang tu . Terbaek la . Kalau kat UTP , ade kereta terpakai . Tu pon untuk projek budak-budak mekanikal (aku lettu-,-) . Ni bukan calang-calang orang dapat pegang enjin kapal terbang . Rase teringin nak masuk u ni membuak-buak pulak . Tapi bile fikir pasal subjek . Makaih ! Bole pengsan aku -,- . Biase la . Da kate pon belajar . 

Act , banyak yang aku jumpe pasal u ni .Kalau nak tahu banyak lagi korang try tekan kat link ni . http://www.miat.unikl.edu.my/v2/index.php?option=com_content&view=frontpage&Itemid=1 . So , kepada sesiapa yang nak sambung belajar kat u ni . Aku wish gud luck n all the best . Kepada sesiapa yang teringin nak masuk , aku harap korang study betul-betul tau . Kepada yang dah ad kat sane , aku tabik la kat korang sebab dapat pegang enjin kapal terbang tu . Hehe . Memandangkan banyak sangat aku bebel pasal UNIKL ni . Aku stop dulu la takot kang penat pulak korang membaca . Kalau nak tahu lebih banyak , tu tekan kat link tu . Ok ? Selamat berjaya . Byebye

                                                                                                                                                        SyuQie



4 comments:

  1. Hai SR. Waa. Entri yang sangat berguna. Happy convocation. Harap dapat menempuh bidang kerjaya dengan jaya :)

    ReplyDelete
  2. kalau ambil diploma ni nak sambung degree kt mana ya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Maaf saya tak pasti. Kene tanya graduan dari sana. Saya hanya dapat tawaran untuk belajar di sana sahaja. Tapi tak de peluang untuk belajar di sana. :)

      Delete
    2. bukn ke unikl bleh sampai phd?..well miat sye x tahu sgt,..klau mimet sye tahu...sbb sye student sane

      Delete