Dia Bukan Milik Kita

Assalamualaikum :)

           Morning morning sekalian . Haa . Apa ni anak dara bangun tengahari ??? Hahha . Cakap orang ! -,- . Kalau kat rumah ni kompem dah kene belasah ngan mak aku sebab bangun lambat . Ok . Semalam aku dapat story yang mengejut giler . Ada membe meluahkan perasaan yang mereka baru putus cinta . Putus cinta lagi ? Dari entri lepas cakap pasal putus cinta . Tak bosan ke orang yang membebel ni ? Hahaha . Peduli apa aku nak bebel . Korang yang baca . Bukan aku . Muahahahah .

          Entri kali ni bukan nak cakap pasal putus cinta abang kakak adik sekalian . Kadang-kadang tips yang aku bagi entri lepas pon tak berjaya sebenarnya . Tengok orang tu jugak la . Tetiba aku terjumpa satu convo ni .

A : "Kenapa kita rasa sakit bila orang yang kita sayang pergi meninggalkan kita ? Whyyyy?Whyyy ? Nak nangis !!!!!!!"

B : "Hai dik . Baru lepas putus ke ? Adik nak tahu kenapa kita rasa sakit lepas putus cinta ? Sebab kita sangka orang yang kita sayang itu milik kita . Kita lupa yang si dia itu juga milik Allah .


          Allahu ! Haa . Ingat tu . Bila bercinta segala galanya disandarkan kepada Allah . Jangan nak bercinta tak ingat dunia ye adik abang akak semua . Kita semua milik Allah . Bila-bila masa je Allah bole tarik rasa sayang kita . Bila-bila masa je sahabat-sahabat sekalian .




          So , moral of the story , bila kita sayang atau cinta atau suka seseorang itu, tak payah la nak duk declare declare bagai . Kau simpan je rasa sayang cinta suka tu dalam hati kau dan berserah pada Allah . Bila dah sampai masa dan dia lah jodoh kau dan kau juga dah bersedia . Allah akan temukan korang berdua . Ingat , aturan Allah sangat indah . Redha dan Tawakal .

SyuQie

0 comments:

Post a Comment