What's Next ??

Assalamualaikum guys !!!

          Long time no write XD hahaha. To be correct "Long time no bebel". Yeahh ! Pekabor semua? Lama dah x tulis kat sini. Biasa lah dunia sang pemburu ilmu. Sentiasa ada je halangan yang datang untuk ditempuhi dan ditewaskan. Acah! Ayat dia. Alaaa. Korang ni. Bagi la aku mejiwai ayat tu. Duhh. K fine. Staright to the point. Busy la dengan assignments, test, quiz, lab report, etp project and so on. Halangan la tu. Halangan yang membuatkan jatuh dan bangkit semula dengan harapan untuk menebus kejatuhan. Haa. Kan. Dari mana tah datang bisikan ayat serupa tu pon tak tahu la.

          Bebel sungguh aku ni. Well. Aku mmg begini. Ramadhan Kareem guys. Haa. Nampak. Benda yang patut di-wish awal pun wish tengah-tengah. Selamat berpuasa kepada semua umat manusia dan selamat berbuka jugaklah kepada sesiapa yang duk baca entry ni masa nk tunggu azan berkumandang. Hahaha. Topic kita hari ni apa guys?? (nada macam cikgu-cikgu ngajor kat tadika) Jerit sikit nama titile entry ni ^^. Ok. Aku je eksaited.

          What's Next?? Haaa. Apa yang next? Crush? Study? Boypreng? etc.. Macam-macam kan korang pikir. Cepat pikir bole dapat duit raya nanti. Cepat guys cepat. Ok. Tettttt. Masa dah tamat. Jimat duit aku tak yang bagi kat korang sebab tak de sapa yang jawab. Huhu. Actually, nak mencari idea untuk next interface blog aku ni. Adalah seorang makhluk ni duk sibuk sruh aku buat kronologi interface blog aku. Lama dah dia request tapi masanya aja tak mengizinkan. Sekarang ni baru nak buat sebab tengah mencari idea for the next interface. Haih. Orang yang duk request sruh tuka interface ni pon satu. Kau hingat senang nak edit HTML tu? Satu hari aku ngadap benda ni. Tapi tak pe. Untuk pembaca yang disayangi sekalian, akan aku gagahkan jua untuk improve interface blog ni. Untuk keselesaan mata-mata pembaca aku yang setia :*:*:* (muah ciked). Tak nak buang masa, bole proceed dengan bebelan kat bawah.

Kronologinya seperti dibawah:

Tahun 2014

Interface blog 2014

          Actually aku dah buat blog dari aku Form 1 lagi. Tapi masa tu blog tak combine dengan Google lagi. Dan dan aku lupa password. Pastu terus tak berblog. Bila dah bosan tak berblog aku business kecil-kecilan sampai Form 5. Tapi masa Form 5 tu ibu sruh stop and fokus kat study. So yeah. Dengar je lah ibu cakap kan. Then bila masuk UTP, bosan pi la buat blog balik. Masa ni blog dah combine dengan Google so senang. Tak perlu lagi ingat password. Begitu la cerita penubuhan blog ni. Mesti ramai dah ngantuk kan? Sebab macam baca buku sejarah. Hahaha.

          Begitu la interface blog masa awal tahun 2014. Amik template yang blog ada. Newbie lagi kan. Masa ni views pon tak banyak. Cerita merepek je lebih. Then, ada lah orang request untuk buat interface selain dari blogpunya template.Masa ni baru berjinak jinak untuk ubah semua. Amik masa juga untuk cari idea. Research semua. Its not an easy work. Bila tengok blog orang cantk-cantik rasa insecure. Hahaha. Semua nak insecure.

Tahun 2015

Interface blog 2015

          Bila dah dapat idea, tahun 2015 tuka lah interface baru. Yang atas ni bukan interface betul aku. Ala-ala sebab aku tak jumpa dah interface blog aku. Dah 2 hari mencari tak jumpa. So pakai yang ala-ala je lah. Asal ada la rupa untuk korang bayangkan.

          Masa ni la first time berjinak dengan HTML. Baru tahu HTML tu apa. Mula lah berlajar untuk edit HTML yang ada. Tapi jangan salah sangka. HTML untuk blog-blog ni semua dah provided cuma kita yang edit dia untuk nampak lagi cantik. Kau gila nak suruh aku buat HTML ni dari first? Hahaha. Tak sehebat tu lagi. Tapi tengah usahakan. Just wait and see. One day insyaAllah.

          Dan dan bila dah cantik nimakin ramai pulak views. Makin ramai yang follow blog. Makin rancak pulak bebelan aku. Sebab ada yang request "Teruskan bebelan macam tu untuk next entry. Suka baca". Haa. Nasib baik kau baca. Kalau dengar memang kau menyesal minta. Hahaha. Nak dijadikan cerita views pon dah hampir mencecah 1k. Alaaa 1k baru. Orang lain dah ber k-k pon bole lek chill je.

          Aku pon chill gak tapi bila dapat request dari member yang supportive gila duk cakap "Views dah nak 1k, x nk tuka interface lagi?". Aku pon terfikir la untuk celebrate my readers yang selalu baca blog ni utk melihat benda yang lain dari yang lain. So, bermulalah detik mencari idea utk interface lagi.


Tahun 2016

Tadaa. Interface blog 2016

          Untuk celebrate readers saya ke 1k, saya hadiahkan anda dengan tontonan yang amat indah. (saya pulak dah). Masa ni semua terkejut. Komen yang memberangsangkan dari semua lapisan member. semua puji. First time blog aku bertukar warna dan jenis. Semua seakan tidak percaya kenyataannya. Duhh. (mula dah nak bernyanyi) Kau ingat senang? Hahaha. Raw HTML bole dah dapat kt Google. Nak edit tu makan satu hari duk ngadap lappy. Sebab aku bukan ICT student. Tu la yang nak edit pon lama gila. Sampai bole linkkan blog dengan gambar IG aku. Aku cukup berpuas hati dengan masa yang aku luangkan untuk edit natang ni.

          So, masing-masing dah terdiam la dengan interface aku untuk tahun ni. Dan dan dapat request lagi untuk celebrate readers ke 3k pulak. Aku baru plan nak celebrate yang kali ke 1 juta. Baru la best. Ni duk sruh tuka interface lagi.


Tahun 2017

Interface blog 2017

          Haaa. Tu bukan interfac ea. Tu masih mencari idea untuk buat interface baru. Aku pon dah habis idea dah tu yang buat entry ni nak dapatkan idea dari readers yang aku sayangi. Sebab korang yang baca. So, apa yang korang nak dari blog aku? Kalau ada request interface baru mai la kongsi. Mana tahu idea interface korang dapat menjadi realiti kat blog aku ke kan. Mana tahu tetiba dapat hadiah misteri dari aku pulak kan. (mmg tak kan dapat pon).


          So, itulah sebab entry aku kali ni. Nak mencari idea untuk buat interface baru demi menyambut views ke 3k. Terima kasih kepada readers yang sudi membaca luahan perasaan aku dan member member yang duk support sis. Huhu. Teharu. Kene belanja korang cekelat ni. Hehe. Tipu je. Cekelat berbahaya tau. Jangan amalkan. Sekian dari saya untuk entry kali ni. Kalau korang ada idea bole la dm ke comment kat bawah ke. Untuk orang yang request interface tu, terima kasih sebab tambahkan kerja untuk buat coding HTML pulak. Takcukup dengan Arduino. Duk tambah coding lagi. Ok. Pape pon. HAPPY 3K READERS ! (boom boom mercun) (sedih blog tak de emoji) sob sob. Jumpa next entry with new interface. Byeeeeeeeeee.

SyuQie

2 comments: