Malaysia Book of Record

Assalamualaikum pembaca setia sekalian!!

          Lama dah weh tak menulis ni. Rindunyaaaaa. Biasa la tengah internship sekarang ni. Tu yang busy. Alang-alang baru lepas habis SIT Presentation ni bole la berblog duluan. Hahah. Nak tahu intern kat mana? Macam mana intern? Haa. Tunggu next entry ye. Hehe.

          First of all, nak minta maaf dulu la dah lama tak menulis. Mesti rindu arn? Awhh. Rindu saya. Hehe. Bukan sengaja weh tak nak tulis tapi banyak sangat musibah yang datang. Musibah yang datang bagai sudah jatuh ditimpa tangga. Rasanya tak payah la cerita kat sini. Nanti lagi panjang leternya. Minta maaf kepada yang ternanti nanti menantikan entri yang seterusnya. Harap dimaafkan.

          Yeah guys. Excited tak nak tahu apa tajuk leteran kita harini? Laa. Tak tahu lagi ke? Tengok la kat atas tu. Kan ada title. Duhh. Cergaskan sikit otak tu. Hahaha. Harini kita cerita pasal topik yang best. Sebelum 2017 ni habis, aku nak jugak share award yang paling berharga bagi aku tahun ni. Nak jugak berterima kasih kat teamate aku semua tu. Tanpa dorang aku tak boleh dapat weh award tu. Mesti kene ada dorang. So...

Tadaa....

          Mestilah aku tunjuk sapa dorang ni. Sebab aku berbangga ada dorang ni semua. Tak de dorang. Tak de la award ni. Ni one of the group dalam team yang besar tu. Dalam team besar tu ada 4 group kecil consist of Civil, Mechanical, Chemical and ICT. Tapi aku masuk Civil Group. Jangan tanya kenapa. Sebab memang dah dijodohkan dengan group ni. Hehe. Nak aku kenalkan nama dorang ke? Tak mau la. Kalau nak berkenalan dm aku. Mana tahu jumpa jodoh kan. Dah jadi agensi cari jodoh pulak. Tak nak bebel bebanyak. Meh aku kenalkan dengan big family untuk team ni. Nak tgok group besar kan? Meyh!

Tadaa..

          Ini big family kami. Tapi banyak lagi sebenarnya kat belakang tu yang tak termasuk dalam gambar. Sebab ramai sangat kan. Memang ramai gila. Nak aku kenalkan sorang sorang ke? Tak payah la. Ramai sangat. Kang tak habis entri aku hari ini. Lagipun ni entri aku. So korang kena kenal aku je. Nampak tak yang comel comel tu? Haa. Yang tu aku. Hehehe 

          Dah tunjuk muka semua. Mesti korang nak tengok apa yang bebudak atas tu buat kan sampai bangga betul nak share dengan orang lain. Meyh sis payung gambar ..

Contraption Machine !! (Dari belakang)

          Inilah projek kami yang dapat award Malaysia Book of Record. "The Longest Great Ball Contraption Machine". Kepada sesiapa yang tak tahu apa itu contraption machine, bole la pi tengok video kami kat penghujung entri nanti. Awal awal ni kita buat tayangan perdana dulu. Movie akhir akhir nanti. Baru hebat promosi. Hahaha.

(Dari pintu masuk)

          Mesti korang tertanya tanya, apa 4 group tu buat kan? Mesti nak tengok dekat lagi kan? Hehehe. Aku tahu apa yang korang mahukan. Nampak tak berjiwa pembaca tu. Bole la undi saya. (Tetiba). Ok. Tak nak bebel lagi. Jom.

Chemical Group

          Ini group pertama a.k.a. as starting point la. Dalam Chemical Group ni semua yang apply dalam contraption machine ni semua chemical engineering punya knowledge. The best part siap ada bakar bakar lagi. Haha. Nak tahu pulak apa engineering law dia guna? Bole la pi tanya dak dak chemy yang buat tu. Tak nak cerita panjang. Kita proceed with the second group. 

Mechanical Group

          Ini group kedua punya contraption machine. Fyi, contraption machine setiap group ni akan  digabungkan supaya perjalanan dia tu takkan berhenti sampai ke penghujung. Sama macam group first, group ni pun akan apply mechanical engineering  laws. Apa yang dorang guna bole la pi tanya budak yang buat tu. Walaupun aku mechy, still tak bole sampai tahap pemikiran dorang. Dorang ni hebat. Serious. Hehe

ICT Group

          Group ketiga. First and second group tu bole la tengok macam mana benda tu jatuh and so on. Tapi group tak nampak pon benda jatuh ke apa, nampak bergerak je. Hahah. Group ni teror gila programming doeh.  Serious. Powerr!  Macam biasa. Dorang akan apply ICT laws dalam contraption machine ni. Superb!

Civil Group
          Yeayy. Last group. Ni la group aku. Nampak ke-civil-an tu. Pakai batu bata tau. Tak memain doeh. Siap akan jambatan hujung tu. Nak tgok jambatan? Jap.

Jambatan Ilmu XD
       
          Haa. ni group kitorng. Unik kan? Hehehe. Setiap part dah diassign dua orang utk buat. Nak tgok part aku? Ehh! Kenapa tak cerita pasal part orang lain? Ahh. Lupa ke? Ni blog aku kenelah cerita pasal aku. Hahah. Tak de lah. Sebab aku tak expert sangat part orang lain. Sebab tu aku cerita part aku je. Jangan salah faham. Zaman sekarang ni semua benda kene explain. Kalau tak ada je yang nak ter-salahfaham la apala. Susah sekarang ni. Tak nak bebel. Meyh tgok part aku.

Primavera Fountain

          PIC ada dua. Tapi sorang je bergambo? Kenapa? Sebab blog aku. Hahaha. Tengok. Salah faham lagi. Sebab lagi sorang tu dah amik gambar aku. Jadilah sorang. Kenapa tak mintak orang ambilkan gambar? Ahh. Banyak bunyi la korang ni. Baca sudah. Mek yang aku kenal ni bukan dari Kelantan, tapi dari Nogori. Mek ada dimana-mana. Haa. Tak de kaitan. Saja nak bahan dia. Nanti dia baca jugak entri ni. Bole la berbangga nama dia disebut sebut. Hahaha. 

          The end. Entri kali ni agak serious. Tak macam entri lepas. banyak membebel sebab entri kali nni rasa macam berilmiah sikit dan melibatkan banyak orang. Kalau main main nanti orang tak suka kan. Nak baca bebelan aku lagi tunggu next entri. Hahaha.

          Macam buat report arn, mesti ada appendices hujung tu. Ni appendices dia la ni. Meyh sis nak payung gambar masa projek ni berlangsung dan video yang dijanjikan tadi. Awal awal tadi tak bole tunjuk video best, nanti koranag tak nak baca bebelan aku. Hahah. Letak hujung ni baru korang baca. Mungkin lah. 

Muka luaran je happy masa ni. Dalam hati cuak dia nauzubillah

Posing sikit buat kenangan

Sijil Malaysia Book of Record

Ni muka happy lepas Appreciation Day

Video Contraption Machine UTP

          Sebelum habis entry ni, nak jugak la aku payung gambar award-award lepas. Agak2 bole tak? Hahaha. Lari dah dari tajuk. Sibuk je nak tayang award lain. Aku ni memang. Kalau dah start bebel. Gini la gayanya. So, stop aku dari membebel please. Hahaha. Aku nak cerita award ni pun sebab rasa bangga dengan kawan kawan aku semua tu. Tak de dorang tak merasa dapat sijil tu. Ok la. Appendices pon dah habis. Sepatutnya conclusion sebelum appendices. Tersalah format dah. Jumpa next entry ye rakan rakan. Next entry agak agak nak cerita pasal apa ea? Internship? Nak tahu tajuk apa lepas ni. Selalu selalu mai blog kita. Huhu. Selamat malam semua. Mimpi indah. Dari tadi nak stop tulis tapi tak stop jugak. Hhaha. K. Kalini stop betul. Bye awak. Assalamualaikum. :)
        
SyuQie

0 comments:

Post a Comment