Raya Raya Raya !!!

Assalamualaikum :)

   Hey ! :D Lama dah tak jejakkan tangan kat blog ni . Rindu ^^ . Okeyh . Entri kali ni nak bercerita pasal raya . Maklumlah ~ Bulan syawal masih belum habis lagi . Sebelum mulakan entri .. Nak ucapkan Selamat Hari Raya . Maaf Zahir & Batin . Aku ni jenis cakap lepas je . Kompem ade je hati yang aku saketkan . Maafkan lah aku . :'( . Aku pon manusia yang takkan terlepas dari dosa .

   Nak cerita pasal raya aku tahun ni . Raya tahun ini lain sangat dengan raya tahun-ii lepas . Kebiasaannya , family aku akan bersedia menyiapkan persiapan raya (baju raya , langsir dll) sebelum bulan ramadhan lagi . Kami ni memang suka buat perseiapan awal-ii . Tak tahulah kenapa . Tahun ni , buat pertama kalinya aku & angah jauh dari rumah . Aku ke UTP & angah ke SAMURA . Memang jaranglah kami berdua ni pulang ke rumah . Kalau nak balek rumah pon , terpakselah naek bas . Maklumlah . Parents sentiasa ade hal . So , memang susahah untuk kami pulang ke rumah . Kami hanya balek jika ade cuti perayaan , cuti sekolah , cuti sem atau public holiday yang panjang . Bile dah duduk kat Perak , dah tentu-ii cutinye pon berlainan dengan JB . Hajat nak balek awal Ramadhan untuk berbuka bersama-sama family x teercapai . Persiapan raya pon terpakse ditangguhkan . Ayah kata "Beli baju raya nanti , bila along ngan angah balek" . Aku balek rumah seminggu sebelum raya . Sementara tunggu aku balek tu , parents hanya buat persiapan yang ala kadar . Tiada baju yang sedondon seperti tahun yang lalu .

  Panjang betul bercerita . Sebenarnya bukan nak bercerita pasal aku . Tadi tu intro ^^ . Act , aku nak share kat korang-ii yang dah kesentukan masa untuk membuat persiapan hari raya . Contohnya baju raya lah kan . Nak pi tempah baju raya , kompem-ii orang dah tak nak amik tempahan lagi . Pergi cari baju raya kat Pandan Uptown , tapi semua jenis yang same . Biase-ii . Well ~ Zaman sekarang . Semua nak glamor ! So , Aku share kat korang tempat yang best utk beli baju . Tadaaaa !!!

Jalan Padi Emas , Bandar Baru Uda

  Haa . Untuk kaum hawa . Ini bagaikan syurga dunia untuk shoppping !!!! Aku pon x tahu sebenarnya tempat ni . Tapi mak aku yang kenalkan aku dengan tempat-ii sebegini . Ibu aku tu . Pantang ajak shopping . Semua tempat dia tahu . Kat ceruk mane pon .. Dia sanggup pergi . Aku pon join la sekaki . Kesian ayah aku . :D . Senang je nak cari jalan ni . Jalan ni berdepan dengan Angsana Johor Bahru . Kalau tak tahu Angsana JB .. Gedung tekstil Jakel yang Besar giler tuhhh ! Kalau tak tahu jugak .. Bole la on GPS ke .. Search kat Google Map . Macam-ii butik ade kat sini . Baju yang ade kat butik ni pon bole tahan cantek . Bak kata orang , melip-ii gitu . Haha . Yang penting . Harga berpatutan . Banyak sangat butik . Sampai aku sendiri tak ingat . Hehe . Sorry . Haa ! Yang aku ingat . Butik Adijuma . Tu je -,- . Masa aku pergi tu , Tak sempat nak snap . So , tengok la hasil kerjasama aku dengan pak cik Google . Hehe .







  Tapi kalau tak ade yang berkenan dekat butik-ii ni semua , tak ape . Ade Jakel depan tu . Ade Angsana lagi . Kire memang syurga dunia la untuk kaum hawa . Ni baru satu . Ade lagi tempat best untuk bershopping . Tadaaa !

Galleria @ Kotaraya

  Mall ni memang popular sangat . Bedekatan City Square dan berada di tengah-ii bandar JB . Kalau dulunya Kotaraya tersangat lah sepi . Sekarang ni . Fuhhh ! Macam-ii program ade kat sini . Program keagamaan pon popular jugak dekat surau Galleria ni . Okeyh ! Tak nak bincang pasal program yang ade kat situ . Kalau nak cari baju yang cantek-ii , Galleria ni memang tempat yang tepat untuk dipilih. Macam-ii pilihan , pelbagai warna , pelbagai fesyen dan yang penting ... CANTEK ! Haa ! 





  Macam-ii butik ade kat sini . Memang memukau la . Tempat mall ni pon selesa sangat . Kalau kat mall ni , family aku suka sangat beli baju kat Lavinia Boutique . 


  Alamak ! Kecik pulak gambar ni -,- . Takpelah . Family aku memang suka beli kat butik ni sebab jahitan butik ni memang kemas . Kain butik ni memang berkualiti . Corak menarik . Bermacam fesyen dan saiz . Memang tip top . Dari orang tua hinggalah ke kanak-kanak . Memang padan la fesyen yang butik ni serlahkan untuk remaja macam kite ni . Haha . 

  Setakat ni , tu je lah yang mampu untuk aku share . Yang laen menyusul kemudian . Hehe . Selamat membeli-belah ! ^^ . 

SyuQie

0 comments:

Post a Comment